عوامل زیباسازی تابلو

عوامل زیباسازی تابلو

عوامل زیباسازی تابلو

عوامل زیباسازی تابلو بسیار تاثیر گذار است .

تابلویی که برای سر درب یک فروشگاه، مغازه، شرکت یا دفتر کاری تهیه می شود، شناسنامه آن به شمار می آید

که نسبت به مناسب بودن، هماهنگ بودن آن با نام تجاری و زیبا بودن آن باید دقت لازم را داشت.

در این مقاله اطلاعات بسیار جامع و کاملی در مورد تابلو سازی و مواد استفاده و اطلاعات تکمیلی در همین مورد برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در ادامه می خوانید.

آنچه باید نسبت به آن در مورد تابلو سازی توجه نمود به شرح زیر می باشد:

  • نوع تابلو و تعیین چهارچوبی کلی و مناسب برای آن
  • رنگ آمیزی و انتخاب رنگ متناسب
  • نورپردازی زیبا و مناسب و استفاده از افکت های نوری مختلف

حجیم سازی تابلو سازی و استفاده از زمینه های خاص

از عوامل زیباسازی تابلو نوع تابلو سازی و تعیین چهارچوبی کلی و مناسب برای آن.

برای آن که از یک تابلو مناسب و زیبا بهره ببرید،
لازم است متناسب با نوع حرفه و شغل خود چارچوبی برای آن تعریف کنید.

اگر برای استفاده از تابلو مورد نظر خود از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید،
در انتخاب بهترین نوع تابلو با هزینه و فضایی مناسب موفق خواهید بود.

بهترین و مهمترین فاکتور استفاده از نوشته هایی است که مختصر، کارا، پر اهمیت، قابل درک و مفهومی باشد.

با توجه به موقعیت مکانی که شرکت یا مغازه شما قرار گرفته است، انتخاب متن و تصاویری که در آن به کار می رود، متغییر خواهد بود.

رعایت چنین اصولی انتخاب برتر و عالی را برای شما فراهم می آورد؛
بنابراین در تابلو سازی به این نکات توجه باشید و چارچوبی مناسب را در نظر بگیرید و از قبل طراحی کنید
و بدون هیچ تردیدی با متخصصین این حرفه مشورت داشته باشید.

یکی از نمونه تابلوهایی که قطعا تبلو سازی های تبلیغاتی بزرگ و معتبر به شما پیشنهاد خواهند داد، ساخت تابلو چلنیوم است.

بیشتر بدانید : ساخت تابلوهای کامپوزیت

رنگ آمیزی و انتخاب رنگ متناسب با تابلو سازی

یکی از عوامل زیباسازی تابلو انتخاب رنگی مناسب و جذاب برای جلب مشتریان و مخاطبان شما است
که در پس زمینه ای زیبا گنجانده می شود.

کمک گرفتن از علم رنگ ها و روانشناسی رنگ ها تاثیر زیادی در دنیای تبلیغات دارد و ذهن و افکار مردم را به خوبی درگیر می سازد.

رنگ های اصلی را بشناسید و از ترکیب رنگ های هم خانواده تاثیر بگیرید.

همچنین گاهی استفاده از ترکیب رنگ های متضاد خود را نشان می دهد.

پس از طراحان گرفیکی با تجربه و تحصیلکرده مشورت بخواهید.

ترکیب رنگ های سرد و گرم باید به درستی استفاده شود، برای این کار حتما نیاز به طراحی حرفه ای است تا بتوانید در نهایت به نتیجه ای مطلوب دست یابید.

انتخاب رنگ در استفاده از حرف برجسته تابلو چلنیوم ارزش زیادی دارد
زیرا این نمونه تابلو به اندازه کافی از زیبایی و درخشندگی برخوردار است
و اگر ترکیب رنگی مناسب برای آن به کار بگیرید، یک تابلو چلنیوم زیبا و منحصر به فرد خواهید داشت.

نورپردازی زیبا و مناسب و استفاده از افکت های نوری مختلف

نور پردازی و استفاده از افکت های نوری مناسب که در انواع مختلفی قابل استفاده می باشد،
در زیبایی تابلو مورد نظر شما به ویژه تابلو چلنیوم که به نورپردازی و روشنایی نیاز زیادی دارد، تاثیر می گذارد.

برخی تابلو ها مانند تابلو های نئون و LED نور جز لاینفک آن ها بوده و لازمه استفاده از چنین تابلویی افکت های نوری می باشد.

دوام و به صرفه بودن استفاده از تابلوهایی که نیاز به منبع تغذیه ای برای تامین روشنایی آن ها می باشد اهمیت دارد، بنابراین به ان توجه داشته باشید و درباره آن تحقیق کنید. برخی تابلوها مانند تابلو چلنیوم روشنایی و نورپردازی بخشی از ان محسوب می گردد که زیبایی و جذابیت آن را دو چندان می کند. تابلوهای فلکسی و لایت باکس نیز مانند تابلو چلنیوم با نورپزدازی زیباتر و چشمگیرتر می شوند. نورپردازی در تابلوهایی همچون بنرها نیز اهمیت چندانی ندارد.

حجیم سازی تابلو سازی و استفاده از زمینه های خاص

دادن بعد به تابلوها از ایده هایی است که جای کار بسیاری در عرصه تبلیغاتی تابلو سازی دارد. صنعت چاپ سه بعدی از جمله خلاقیت ها و نوآوری ها در این زمینه می باشد. تابلو چلنیوم، تابلو فلز و پلاستیک از انواع تابلو سازی هستند که داری حجم و بعد می باشند. پردازش نور در این نمونه تابلو به اثر بعد و حجمی که به آن ها داده می شود مؤثر است. استفاده از یک پس زمینه مناسب برای بازتاب نورپزدازی و بعد و حجمی که به تابلو های برجسته همچون تابلو چلنیوم داده می شود، تاثیر خاص و زیبای خود دارد.

بررسی وضع طراحی گرافیک سردر فروشگاه ها و مغازه ها

امروزه حضور و نقش موثر گرافیک در زندگی روزمره را نمی توان نادیده گرفت.

گرافیک به نیاز ما برای برقراری ارتباط با مخاطب پاسخ می دهد و این امر از طریق علائم، تابلوها، بیلبردها و … انجام می شود.

ما در زندگی خود، روزانه با هزاران تابلو، علامت و عناصر گرافیکی مواجهیم که برخی را به ذهن می سپاریم
و از کنار بسیاری به راحتی و حتی بدون لحظه ای مکث و تفکر می گذریم.

یکی از تابلوهای عمومی که ما هر روز با آن در ارتباطیم و اطراف ما زیاد به چشم می خورد،
تابلوی سر در مغازه هاست (sign) که امروزه تبدیل به نوعی آلودگی بصری برای شهر ما شده است.

این تابلوها که در ردیف های نامساوی و به رنگ ها و اندازه های مختلف قرار گرفته اند، فقط باعث شلوغی شهر شده اند و از ارزش هنری و بصری قابل دفاعی برخوردار نیستند. شاید برای اثبات این گفته بهتر باشد از خودمان بپرسیم: که به راستی چند تابلو در ذهن ما مانده اند؟

وقتی در اتومبیل هستیم و از جلوی آنها به سرعت می گذریم، اطلاعات کدامیک را سریع دریافت می کنیم؟ کدامیک دارای هویت و نشان دهنده نوع کار و شغل خاص آن مغازه می باشد؟ و ما برای نشانی دادن از تابلو و علامت کدام مغازه به عنوان یک هویت مستقل خاص آن یاد کرده ایم؟

برای یک معاملات ملکی همان تابلو بکار می رود که برای سالن عروسی یا فروشگاه صنایع دستی و … . تابلوهای مغازه ها بازگوکننده هویت هر حرفه و شغل خاص نیستند.