اصول طراحی نمای مغازه

اصول طراحی نمای مغازه

با رعایت اصول طراحی نمای مغازه، نمایی زیبا و چشم‌گیر داشته باشید

۱- جایگاه ویترین

نمای تجاری باید بستری برای معرفی فروشگاه باشد به همین دلیل نقطه تمرکز محصولات فروشگاه است.
پس در طراحی نمای تجاری در نظر گرفتن یک ویترین مناسب با توجه به محصولات درونی فروشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد.

ویترین محصولات فروشگاه باید نقطه‌ی اوج نمای تجاری باشد.
به همین دلیل تا حد امکان طراحی نمای تجاری باید به‌صورت تک‌رنگ و درنهایت سادگی صورت بگیرد تا محصولات فروشگاه در نمای تجاری نقش‌آفرینی کنند.
اگر نمای تجاری را کاملا شفاف انتخاب میکنید در این صورت دکوراسیون مغازه هم جزئی از نما می شود که به جذابیت فروشگاه می افزاید.

طراحی ویترین نمای مغازه

در طراحی نمای تجاری، با در نظرگیری ویترین نمای تجاری  یکی از رویکردها افزایش حداکثری شفافیت بدنه‌ی فروشگاه است.
با این روش سعی بر آن است که طراحی داخلی مغازه بیشتری به نمایش گذاشته شود تا مخاطب جذب تنوع محصولات فروشگاه شود.
از طرف دیگر برخی معتقدند که فقط تعداد محدودی از محصولات در پشت ویترین به نمایش گذاشته شود (که این تعداد ممکن است به یک نمونه تقلیل پیدا کند) تا کنجکاوی مخاطب را برانگیزاند.
با این روش یک علامت سؤال بزرگ در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود که برای پاسخ‌گویی به این مخاطب وارد فروشگاه می‌شود حتی اگر قصد خرید نداشته باشد.

 

بیشتر بدانید : طراحی نمای مغازه

۲-طراحی نمای تک رنگ :

طراحی نمای تجاری بصورت تک رنگ یک نقطه تمرکز ایجاد می کند و باعث برجسته شدن فروشگاه می شود.
به‌کارگیری رنگ‌های شاخص به‌صورت تک خط یا لکه‌های تعریف‌شده که به نمای مغازه هویت می بخشد.
شما میتوانید رنگ موردنظر را براساس محصولات فروشگاه یا یک برند خاص انتخاب کنید.همچنین می توانید سیستمی طراحی کنید که رنگ نمای ساختمان تغییر کند و در مناسبت های مختلف از رنگ های مختلف استفاده نمایید

3- اهمیت نوع محصول:

همان‌طور که طراحی داخلی تجاری متناسب با نوع محصولات ارائه‌شده است.
طراحی نما هم باید با توجه به محصولی که فروشگاه ارائه می‌کند باشد.
حتی گاهی خود محصولی که ارائه می‌شود منبع ایده برای طراحی نمای تجاری است.

۴- طراحی نمای ساختار شکن:

یکی از راه‌های برجسته‌سازی نمای تجاری شکستن مرزهای تعریف‌شده است.
اگر مرز را قاب تعریف‌شده‌ی فروشگاه در نظر بگیریم، می‌توانیم طراحی را به‌گونه‌ای پیش ببریم که نمای فروشگاه از قاب ساختمان بیرون بزند.
در اینجا ادامه دادن خطوط در فروشگاه و یا به کار بردن خطوط مورب در نما راه‌حل مناسبی برای جلب‌توجه است.

5- برند تجاری :

طبیعتاً بسیاری از فروشگاه‌ها محصولات یک برند خاص یا یک شرکت خاص را ارائه می‌دهند
و آن برند از شهرت و محبوبیت به سزایی برخوردار است.
استفاده از المان‌های برند و نام برند در طراحی نمای تجاری یکی از روش‌های تأثیرگذار در جذب مخاطب است که باعث متمایز شدن نمای تجاری می‌شود.

۶- طراحی ورودی مغازه را فراموش نکنید!

یکی دیگر از عناصر کمک‌کننده در برجسته‌سازی نمای تجاری، شاخص سازی ورودی فروشگاه است.
که تغییر مصالح و رنگ می‌تواند راه خوبی برای دست‌یابی به هدف طراحی باشد.

اصول طراحی نمای مغازه

اصول طراحی نمای مغازه

این مطلب را به اشتراک بگذارید!